Alla inlägg under januari 2008

Av Teater med häst och hund - 27 januari 2008 20:39

Jag vet inte..var det så de andra åren också?  Vi har sånt flyt nuförtiden! Det är enkelt och roligt att jobba med manuset till såväl "Krabat" som "Voodoo-skogen". Vi får hjälp och inspiration från alla håll..det blir teaterkurser (helg-kurser till och med :-)) för Inger Fransson och akrobatträning kommer igång på allvar nu. Garik professionell cirkusartist från Georgien ska trimma akrobaterna på marken, i luften och på hästrygg. Alla jag pratar med är väldigt motiverade. Det känns som om den kan bli riktigt bra det här året, teatern!! Juhuu!

Av Teater med häst och hund - 9 januari 2008 07:49

Jaa!! Nu är vi igång igen! Igår var det första träff för manusgruppen. Temat är klart: vi ska spela "Krabat" ("Han sålde sin frihet" på svenska). Det är en gammal sorbisk saga om en pojke som hamnar i en "svart skola", en spöklik kvarn där det utlärs svart magi. Vår uppsättning kommer att baseras på Otfried Preusslers bok, som både Jana och jag har växt upp med. Den är skriven på ett väldigt spännande sätt, jag hoppas verkligen att vi kan återskapa den mörka stämningen som vi blev fängslade av då.

Vid sidan om försöker vi också att hitta på ett bra program till Mimulus-gruppen. Mimulus är den delen av oss som ska resa runt med tältet. Det är ett litet annorlunda projekt, inte så stort som hästteatern. Här ska det bli mer show än teater, dvs mera effekter och tricks. Hittills hade vi tänkt att ge av oss in i voodoo-djungeln och spela med svarta teatern, men ju längre jag jobbar med bägge programen destu mera problem får jag att skilja på dem. Stora temat är jo trollkonster, jag borde kanske hitta olika synvinklar...svart magi- vit magi?? Jag vet inte.. ser fram emot att få ordning på detta..

Ari, har blivit manusförfattare ;-))

Presentation

Omröstning

Var är Fido?
 I nedre högra hörnet
 I nedre vänstra hörnet
 I övre högra hörnet
 I övre vänstra hörnet
 Vad är en Fido??

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards