Alla inlägg den 28 juni 2007

Av Teater med häst och hund - 28 juni 2007 17:42

Äntligen! Äntligen har jag tid och ork att fortsätta med spindelutstyrseln. Stiltorna är färdiga, till och med svartmålade redan. En krycka och 4 ben till som jag bär i ryggsäck är nästan klara. Det betyder att spindeln redan har 7 ben. Dags att testa! På med knäskydden och storkar runt i ridhuset. Nästa testrunda gick redan runt gården och genom paddocken. Går förvånansvärd bra, det är riktig kul. Med lite mera färg kommer jag bli hur häftig som helst!! Nu måste jag bara dressera Abbe ännu bättre och honmonstret kan kämpa mot Frodo. Det återstår att se vem som vinner (mitt tipps: Abbe!) :-) ) Spider-Ari

Av Teater med häst och hund - 28 juni 2007 17:36

Det är dags att orcherna börjar träna med eld! Ryttarna behöver ha facklor och akrobaterna poi och eldstavar. Egentligen inga problem att tillverka sånt, tänkte jag. Det är bara att leta upp material lite varstans på gården. Jag hittade: gamla skidstavar, en skaft (som man egentligen fästar penslar i), en kedja och spännband. Prima, allt på plats, jag sätter igång. Sågade skidstavar till lämplig fackellängd, resterande bitar dök till poiarna. Första försöket med spännband som veke var icke så lyckat... polyester brinner bra, men stinker och droppar (som om jag inte visste det!). Nåväl, då får man väl köpa vekeband, sagt, gjort. Nu fungerar det. Lite krångligt när man försöker att skruva fast vekebandet i rören. Skaftet med veke i båda ändar blev en eldstav. Jag kunde knappt vänta tills det blev någorlunda skymning, ville så gärna testa! 23.30 satte jag igång, lite svårt med poiarna (kedjorna är rätt långa). Hade kanske varit bättre att öva utan eld först ;-) Staven gick rätt bra. Jag tyckte bara att den var rätt kort och visst blev det varmt om fingren. Det var rätt stora lagor (möjligtvis borde jag ha skrapat bort färgen, den brann rätt bra den med...). Men titta själv på bilden nedan! Nu ser jag fram emot att se orcherna leka med elden!

Ari, rekvisitör

Presentation

Omröstning

Var är Fido?
 I nedre högra hörnet
 I nedre vänstra hörnet
 I övre högra hörnet
 I övre vänstra hörnet
 Vad är en Fido??

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards