Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Det är fortfarande så!

Av Teater med häst och hund - 26 september 2008 09:09

Imorse fick jag läsa ett inlägg som jag hade skrivit för precis ett år sedan: Terrible theatre.

Jag måste säga att jag har vant mig vid att min hund absolut ska göra något kul allra sist på kvällen. Det är nämligen fortfarande så att han kommer fram med leksaker för att övertala mig att vi ska leka lite eller att han åtminstone ska få en stor kex istället för tuggpinnen som han egentligen ska ha.

Han har under året som gått allteftersom bestämt sig för en lite mer noggrant tidpunkt, inte bara "sent på kvällen" utan "när hon har gått och lagt sig". Vem har lust att leka barfota med en stor hund? Vem har lust att gå upp igen när det just har blivit varm i sängen, frysa sig fram till godisbruken för att hämta kex? Inte jag nuförtiden. Det har varit roligt de första typ sex månader men sedan blev det lite jobbigt, tycker jag. Så han har inte fått någonting alls de senaste veckorna. Men beteendet sitter djupt, han ger inte upp (han är ju inte en sådan som ger upp).  Jag försöker övertyga honom att det är också kul att ligga framför sängen och blir klappat och kliat men det går han inte riktigt med på alla gånger. Ibland funkar det, ibland får man ett mjukisdjur efter det andra i ens bok och när dem tar slut börjar en kall nos att putta runt boken. Eller en något varmare rumpa sätter sig mitt i boken. Undrar ibland om det är en storvuxen katt som jag har. Eller en alltid hungrig hob?

Terrible theatre...

Jana

Letztes Jahr hatte der Teddy gelernt, dass man abends immer was Lustiges macht und dann ein Kaustängchen bekommt. So war das nämlich mit dem Theater immer. Das wollte er aber auch so haben, wenn kein Theater war. Das ist nie mehr weggegangen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teater med häst och hund - 22 augusti 2009 09:13

Nu har jag flyttad alla länkar osv till vår andra blogg och så småningom får ni vänja er att bara titta där om ni vill veta vad som händer här. Det här är alltså sista inlägget i teaterbloggen, från och med nu lägger vi helt enkelt allt ut i den andr...

Av Teater med häst och hund - 21 augusti 2009 18:50

Idag hade vi premiär med ”Göran och draken”, vårt program till de allra minsta. Vi hade den bästa kulissen hittills..ett pillabyrint som fanns i förskolans trädgård. Vi hade alltså gånger och kojor som Göran-Jana och Hathil-draken kun...

Av Teater med häst och hund - 19 juli 2009 17:12

Igår uppträdde vi på ett fint ställe...grannarnas gård, där de höll fiskefest. Otrolig tjusig bakgrund och kanonfint gräsmatta! Hundarna var på bra humör och akrobatiken gick som en dans..Det är roligt att spela för glad publik (jag var lite orolig f...

Av Teater med häst och hund - 29 juni 2009 09:09

Tomas och Jonathans parakrobatik har fått ny skeppnad...samma program som de visar i "Hästfolkets totem" (och då i motljus som skuggspel) har fått ett nytt tema som även passar in i "Fidos picknick". 20-tals-musik alltså och 20-tals-utstyrsel. ...

Av Teater med häst och hund - 27 juni 2009 07:34

Så här ser ingången till teatret ut när vi har sommarlov...dvs utan att cafeterian är igång. Vi har fortfarande inte hunnit att måla gavelsidan, men det ordnar sig nog under sommaren...fler bilder finns på hemsidan under " scen".. Ari  ...

Presentation

Omröstning

Var är Fido?
 I nedre högra hörnet
 I nedre vänstra hörnet
 I övre högra hörnet
 I övre vänstra hörnet
 Vad är en Fido??

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards