Alla inlägg den 13 september 2007

Av Teater med häst och hund - 13 september 2007 12:59

Kul att tidningar och tv´n har hittat till teatern! Det tycker i alla fall Hamar, Vanda och Hathil. För när reportrar kommer på dagtid då får man visa alla dessa tricks som inte är med i teatern än. Särskilt Hamar är förtjust i detta. Han kommer gladeligen springandes när jag ska hämta honom till någon reklamuppvisning. Det gör han även på morgnarna, dvs strax efter att hästarna släpptes på grönbete..Att en häst kan ändra sig så mycket! Hamar var VÄLDIG reserverad fram till den här sommaren...

Nuförtiden SPRINGER han alltså mot paddocken, med öronen bakotstrukna och låtsas att vi tävlar med varandra kapplöpning! Jag har önskat mig precis en sån häst sen jag såg fransmännen på de stora scenerna första gången. Nu har jag en sådan!! Att han sen kommer med en massa egna trick och aldrig lämnar paddocken mer är en annan sak. Idag ville NWT-reportern ta kort på oss när vi kommer ut ur paddocken. Det var inte så populärt, Hamar ville bara backa eller ge vackra "tassar" och reportern ville inte ta kort bakifrån. Slutäntligen lämnade vi honom i paddocken. Där stod Hamar alltså med frambenen på lådan, snurrade runt med bakdelen och var inte det minsta intresserad i att gå tillbaka till sin flock.

Ni som vill se honom kan titta på kanal12s reportage. Den är med den här veckan i "våra djur-programet".

PS: Vanda var likadan..ville stanna i paddocken med sina frisbeen..

Det är väl någonting jag gör fel ;-)) 


Presentation

Omröstning

Var är Fido?
 I nedre högra hörnet
 I nedre vänstra hörnet
 I övre högra hörnet
 I övre vänstra hörnet
 Vad är en Fido??

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards