Alla inlägg den 30 september 2007

Av Teater med häst och hund - 30 september 2007 19:31

Efter allt teaterarbete är det nu dags att börja den "vanliga" träningen. Idag hade jag bestämt mig för att longera "gamlingen" och känna av var jag har lillpôjken Jonakur, som har haft semester en tid. Socki visade direkt att longering enligt gammalt mönster kan du glömma. Jag var ganska oförberedd på reaktionen eftersom detta aldrig varit något problem tidigare. Egentligen ganska korkat av mig att inte inse att vi faktiskt har ägnat större delen av sommaren åt att komunicera på ett helt annat sätt. Vi avbröt övningen ganska snabbt och jag måste fundera på hur jag ska lägga upp en träning som han redan är inne på. Det känns som om han ligger före mig i tänket. Hur lätt är det inte att falla in i gamla invanda mönster? Skärpning!

Sedan var det dags för Jonakur. Vi lekte gå, springa, stopp och backa. Om och om igen (ingen grimma). Han tyckte det var jättekul och jag med. Jag vill att han ska bli följsam och göra halt på "kommando" i alla gångarter. Jag har bestämt mig för att gå långsamt fram och inte börja med fler nya moment förrän detta är befäst. Detta är bra tränigen även för gammelorch-tanten!

Presentation

Omröstning

Var är Fido?
 I nedre högra hörnet
 I nedre vänstra hörnet
 I övre högra hörnet
 I övre vänstra hörnet
 Vad är en Fido??

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards